Persbericht n.a.v. subsidie Oranje Fonds

Op de valreep van 2014 geeft het Oranje Fonds een subsidie van € 5.000 voor De Groene Vinger. Hierover hebben wij het volgende persbericht uitgegeven:

Recent heeft Stichting De Groene Vinger een subsidie toegekend gekregen van het Oranjefonds. Deze geweldige opsteker van het Oranje Fonds geeft de stichting in het nieuwe jaar de mogelijkheid de biologische Wijktuin de Alphense Wetering verder in te richten en te ontwikkelen.

Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven met geld, kennis en contacten. Afgelopen jaar besteedde het € 28,7 miljoen aan organisaties die een betrokken samenleving bevorderen in het Koninkrijk der Nederlanden. Door deze bijdragen ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een nieuwe plaats in de samenleving. Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode Loterij, de Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem- Alexander en Koningin Máxima zijn al sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

In 2014 heeft De Groene Vinger prachtige stappen kunnen zetten met hulp van vrijwilligers, de gemeente, betrokken omwonenden en bedrijven die ons initiatief een warm hart toedragen. Zo is het terrein – deels – ingericht met verschillende groentebedden en zijn bloembedden ingezaaid en zijn er omheiningen en hekken geplaatst. De wijktuin voorziet ook de Voedselbank bijna wekelijks van groente en fruit als ‘extraatje’ voor haar cliënten. In het najaar heeft een grote groep scholieren honderden bollen geplant zodat wij een kleurrijk voorjaar tegemoet zullen gaan. Kortom, wij kijken terug op een succesvol jaar.

De wijktuin staat open voor belangstellenden en vrijwilligers. Onze projectmanager Helco Mulder is frequent aanwezig, hij leidt u graag rond en vertelt u meer over wat er momenteel op het land staat of welke oogst verwacht wordt.

Wij willen graag iedereen hartelijk danken voor de inzet en steun in 2014 en hopen weer op u te mogen kunnen rekenen in 2015. Wij wensen u een groen en voorspoedig 2015.

Namens Stichting De Groene Vinger,
Ingen Bavelaar